Online ügyintézés elektronikus cégkivonattal
Az emberek többsége, amit csak lehet, szeret online intézni. Nincs ez másképp a céges teendők esetén sem, a céges ügyintézésekhez azonban általában nyomtatványokat kell kitölteni, dokumentumokat kell mellékelni. Az egyik legnépszerűbb dokumentum a cégkivonat, amit ma már szinte minden céges teendő esetén be kell mutatni. Szerencsére ezt online is meg lehet tenni, köszönhetően a hiteles és az e-hiteles cégkivonatoknak.
Mielőtt az elektronikus dokumentumokra rátérnénk, fontos megemlíteni, hogy olyan esetben, amikor közhiteles cégkivonatot írnak elő, nem lehetséges az online ügyintézés, a közhiteles cégkivonat ugyanis minden esetben papír alapú dokumentum.
A két elektronikus ügyintézésre alkalmas típus közül a hiteles cégkivonat a népszerűbb, ugyanis egy egyszerű dokumentumról van szó, amit e-mailben küldenek. Szemben az e-hiteles cégkivonattal, nincs szükség külön programra a megnyitáshoz, és az ára is jóval alacsonyabb.
A drágább változat az e-hiteles cégkivonat, amely egy speciális, es3 fájlformátumot jelent, és a megnyitásához is speciális programra van szükség. Szerencsére ez az e-Szigno nevű program ingyenes, viszont mindenképpen szükség van rá, így csak olyan helyen fogadják el az e-hiteles cégkivonatot, ahol meg is tudják azt nyitni. Az e-hiteles cégkivonat magasabb hitelesítési szintet jelent, köszönhetően az elektronikus aláírásnak, ezt az elektronikus aláírást lehet ellenőrizni a program segítségével.